Педагогіка


Зміст освіти


    Освіта – це процес і результат оволодіння учнями системою наукових знань і пізнавальних умінь і навичок, формування на їх основі світогляду, моральних і інших якостей особистості, розвиток її творчих сил і здібностей.
Державний стандарт ЗО – це звід норм і положень, що визначають державні вимоги до освіченості учня і випускників шкіл на рівні початкової, базової та повної загальної середньої освіти, гарантії держави щодо її здобуття.
Державний стандарт ПЗО – визначає зміст ПЗО, який ґрунтується на загальнолюдських цінностях та принципах науковості, полікультурності, світського характеру освіти, системності, інтегративності, єдності навчання і виховання на засадах гуманізму, демократії, громадянської свідомості, взаємоповаги між націями і народами в інтересах людини, родини, суспільства, держави.
Навчальний план – це державний документ , затверджений МОН , в якому визначається для кожного типу загальноосвітніх навчально–виховних закладів, перелік навчальних предметів, порядок їх вивчення за роками, кількість тижневих годин на їх вивчення, структура навчального року.   
Види навчального плану:
  • ·        базовий навчальний план;
  • ·        типовий навчальний план;
  • ·        робочий навчальний план.
Базовий навчальний план – визначає зміст і структуру ПЗО за допомогою інваріантної і варіативної складових, якими встановлюється погодинне співвідношення між освітніми галузями, гранично допустиме тижневе навантаження учнів та загальнотижнева кількість годин.
Типовий навчальний план – розробляється на основі базового начального плану, де зміст освіти реалізується шляхом вивчення навчальних предметів і курсів інваріантної складової.
Робочий навчальний план – складається щороку на основі типового навчального плану, де конкретизується варіативна складова ПЗО з урахуванням особливостей організації навчального процесу.  
Структура навчального плану:
·        Інваріантна складова;
·        Варіативна складова.
Інваріантна частина навчального плану – визначає перелік навчальних дисциплін, які є обов’язковими для вивчення в усіх школах.
Варіативна частина навчального плану – має рекомендаційний характер, передбачає перелік навчальних дисциплін, які введені до робочого навчального плану за рішенням ради школи.

Освітні галузі інваріантної частини:
  • ·        «Мови і літератури»;
  • ·        «Математика»;
  • ·        «Природознавство»;
  • ·        «Здоров’я і фізична культура»;
  • ·        «Технології»;
  • ·        «Мистецтво».
Варіативна частина включає: індивідуальні та групові заняття курси за вибором, профільне навчання, факультативи.
Навчальна програма – це державний документ, що визначає зміст і обсяг знань, умінь і навичок з кожного навчального предмету, які необхідно засвоїти, зміст розділів і тем, з розподілом їх за роками навчання.
Види програм:
·        Державний ( інваріативний) компонент → типові програми.
·        Варіативні - авторські програми.
·        Робочі навчальні програми.
Принципи побудови навчальних програм:
·        Лінійна;
·        Концентрична.
Лінійна побудова  - передбачає вивчення предмета відповідно до логіки, близької до логіки та методів дослідження науки, з поступовим ускладненням завдань на базі раніше вивченого; виклад кожного розподілу навчального предмету здійснюється з тим ступенем глибини, який диктується завданнями навчання без повернення до нього на наступних ступенях навчання.
Концентрична побудова - передбачає повторюваність навчального матеріалу в ускладненому вигляді на наступному рівні навчання.
Підручник – це навчальна книга, в якій: 
·        розкривається зміст навчального матеріалу з певного предмета відповідно до вимог шкільної програми; основні і необхідні засоби навчання, призначені для учнів з метою допомогти в оволодінні змістом того чи іншого навчального предмету; 
·        джерело знань для учнів; 
·        засіб навчання самостійній роботі.
Групи вимог: 
  • ·       педагогічні;
  • ·        методичні;
  • ·        поліграфічні.

Тема 1. Учитель, його соціальні функції
Тема 2. Предмет педагогіки. Виникнення та становлення педагогіки
Тема 3. Основні педагогічні поняття. Педагогіка та інші науки
Тема 4. Методи науково-педагогічних досліджень
Тема 5. Предмет і основні поняття дидактики. Завдання дидактики
Тема 6.Суть процесу навчання. Етапи засвоєння знань
Тема 7. Принципи навчання
Тема 8. Зміст освіти
Тема 9. Методи навчання
Тема 10. Форми організації навчання
Тема 11. Контроль за навчальною діяльністю учнів
Тема 12. Особистісно орієнтоване навчання

Державні документи системи освіти:

    Немає коментарів:

    Дописати коментар

    7  простих способів зробити кожен урок цікавим та корисним  1.Потоваришуйте з учнями. 2.Ніколи не переказуй того,що можна прочитати у пі...