Педагогічна практика

МЕТОДИЧКА

I. Функціональні обов'язки вожатого
1. Загоновий вожатий планує і організовує життєдіяльність дітей і здійснює їх виховання
2. Проводить повсякденну роботу, що забезпечує створення умов для їх соціально-психологічної реабілітації, соціальної і трудової адаптації. Використовує різноманітні прийоми, методи і засоби виховання.
3. На основі вивчення індивідуальних особливостей, рекомендацій психолога планує і проводить з дітьми корекційно-розвиваючу роботу (з групою або індивідуально).
4. Спільно з медичними працівниками забезпечує збереження і зміцнення здоров'я дітей в Таборі, проводить заходи, які сприяють їх психофізичному розвитку, відповідає за їхнє життя і здоров'я.
5. Організовує виконання дітьми режиму дня, надає їм допомогу в організації дозвілля, залучаючи їх в об'єднання за інтересами.
6. Організує з урахуванням віку дітей роботу з самообслуговування, дотримання ними вимог охорони праці, техніки безпеки, участь в суспільно корисній праці.
7. Проводить роботу з профілактики відхилень у поведінці, шкідливих звичок.
8. Надає допомогу в організації самоврядування у діяльності колективу ввірених йому дітей.
9. Вивчає індивідуальні здібності, інтереси і схильності дітей.
10. Загоновий вожатий повинен знати: Конституцію; закони та інші підзаконні акти з питань прав дитини і його соціального захисту; Конвенцію про права дитини; педагогіку, психологію, вікову фізіологію і гігієну; основи долікарської медичної допомоги; теорію і методику оздоровчої та виховної роботи; основи державної молодіжної політики, цивільного і трудового законодавства, правила і норми охорони праці, техніки безпеки і протипожежного захисту.
11. Виховні функції:
- Будує свою роботу з дітьми, дотримуючись законів і традиції Табори;
- Складає план роботи свого загону, організовує колективну роботу загону, різні види творчої та ігрової діяльності, забезпечує участь дітей у загальнотабірних заходах;
- Бере участь у складанні плану загальнотабірних заходів на зміну і реалізує цей план спільно з педагогічним колективом Табору;
- Забезпечує виконання режиму дня відповідно до плану загонових і загальнотабірних заходів;
- Навчає прикладним умінням, прийомам самообслуговування та організації здорового способу життя.
12. Організаційні функції:
- Несе повну юридичну відповідальність і виконує інструкцію «Про забезпечення охорони життя і здоров'я дітей";
- Організовує розміщення дітей в корпусі;
- Веде необхідну для роботи педагогічну до ¬ кімнатці (щоденник вожатого, списки загону, службові записки, облік за ¬ явищ батьків та ін);
- Організовує та контролює прийом їжі в їдальні дітьми свого загону;
- Організовує чергування загону по Табору;
- Стежить за санітарним станом в приміщенні і на закріпленої за загоном території;
- Виконує правила трудового розпорядку.
13. Господарські функції:
- Забезпечує збереження табірного майна, що перебуває у користуванні загону;
- Отримує в установленому порядку матеріальні цінності (спортивний інвентар, білизна, обладнання і т. д.), необхідні для забезпечення життєдіяльності загону і кожної дитини, і несе відповідальність за їх збереженням у встановленому порядку.
14. Спортивно-оздоровчі функції:
- Організація та участь всього загону в щоденних оздоровчих заходах на повітрі;
- Забезпечення участі загону у загальнотабірні спортивних змаганнях.
15. Підвищення педагогічної майстерності:
- Бере участь у спільному обговоренні загінних і загальнотабірних справ;
- Консультації з психологом;

II. Режим дня

7.30 – 7.45 Прийом дітей
7.45 – 8.00 Діти, дружно по порядку,
                  Всі вставаймо на зарядку!
8.00 – 8.30 Увага! Струнко! Так стояти!
                  Рапорт здати! Прапор підняти!
8.30 – 9.00 Всі за стіл!
                  Дізнатись час:
                  На сніданок, що у нас?
9.00 – 12.30 Хто куди: хто у походи,
                   Хто в кіно, хто на городи;
                   Ті на пляжі загорають,
                   Ті малюють, ті читають.
  12.30 – 13.00 На обід усяк спішить. 
                       Ми на їжу приналяжем, 
                       Все з'їмо, усім покажем
                       Наш дитячий апетит..
  13.00 – 15.00 Сон солодкий по обіді,
                       Тихо, не буди сусіда.
  15.00 – 17.00 Ось прийшов веселий час!  
                       Сто розваг для тебе в нас; 
                       Бігай, грайся, розважайся 
                       Чи в басейні покупайся.
  17.00 – 17.30 Полудень.
  17.30 – 18.00 Сурма кличе нас. Пора! 
                       На лінійку, дітвора.

III. Зміст роботи вожатого у організаційному, основному і заключному періодах
Організаційний період

1 день:

1. Прийом дітей. Бесіди з батьками (із супроводжуючими особами).

2. Новосілля. Операція «Затишок».

3. Екскурсія по табору. Бесіда «Розпорядок дня».

4. Концерт «Ромашка».
5. Загоновий «Вогник знайомства» або вогник «Розкажи нам про себе».
2 день: 
1. Організаційно-виборчий збір «З днем народження, загін!»
2. Оформлення загонового місця.
3. Колективна розвідка справ.
4. Збір дружини – знайомство з загонами і членами ради дружин.
5. Знайомство з обслуговуючим персоналом табору.
6. Концерт «Дорослі – дітям».
7. Активна робота з підготовки відкриття табірної зміни.
3 день:
 1. Випуск першої газети загону.
2. Оформлення плану-сітки.
3. Міні-конкурс «Чи є у нас таланти?».
4. Відкриття табірної зміни (лінійка, вогнище, концерт, ігри)


Основний період

В цей період зміни проходить відбір об'єктів спільних справ, які відповідають інтересам, можливостям, уподобанням школярів, їх здібностям і нахилам. Творчі справи цього періоду повинні стимулювати дітей та підлітків до загального успіху. На практиці добре зарекомендувати себе такі форми роботи: концерт-загадка, гра-естафета “Пізнай себе”, майстерня мод, конкурси “Шукаємо товариша”, квітковий бал-конкурс (див. додаток), день творчості, свято гри та іграшки, походи по рідному краю, екологічні експедиції, вечори “Диво калинове”, “Уклін тобі, рідна матір”, українські вечорниці, свято Івана Купала (див. додаток), свято українського рушника (див. додаток), свято Нептуна, танцювальний марафон, екологічний аукціон, екологічне лото (див. додаток), день іменинника, гра “Ромашка”, експрес-гра “Подорож у світ бізнесу”, гра-вікторина “Що, де, коли?” (див. додаток), тижні “Здоров'я”, “Екології”, “Культурних надбань”, конкурси 



Заключний періодЗаключний період зміни - це час підбиття підсумків, логічне завершення, закриття зміни. Зазвичай до заключного періоду відбувається спад активності дітей, оскільки у них вже з'являється фізична та емоційна втома, усвідомлення того, що зміна завершується. Позиція вожатого в даний період - це дбайливий друг, батько. Проблемою заключного періоду стає різке падіння дисципліни, виникає проблема межполового спілкування, незважаючи на те, що все досить добре пізнали один одного. У кожної дитини взаємовідносини з іншими дітьми та колективом в цілому розвиваються по-різному, виникають якісь симпатії і антипатії, і до кінця зміни колектив починає розпадатися на.группы. Дуже часто відносини між цими групами стають напруженими, а то й ворожими. Завданням вихователя і вожатого є не допускати таких відносин, зняти прагнення розповзатися по різних кутах.Заходи заключного періоду повинні бути спокійні за тоном, але емоційно насичені. Це можуть бути психологічні ігри, пісенні годинник, жартівливі ігри (див. вище), «вогник» прощання або загоновий збір.

Посилання: 
http://ped-kopilka.com.ua/letnii-lager/zaklyuchitelnyi-period-lagernoi-smeny.html

IV. Опис загонових вогників
ЗІРКОПАД.Необхідно приготувати зірочки з питаннями заздалегінь, перший вожатий пропонує дітям закрити очі і уявити, що на небі зіркопад, а в цей час другий вожатий розкладає перед кожною дитиною по одній зірочці. Діти відкривають очі і беруть свою зірочку і по черзі відповідають на питання. Якщо хтось хоче відповісти не на своє питання, нехай висловлює свою думку.Питання можуть бути наступними:
1.Що для тебе означає слово «товариш»?
2.Яким ти себе уявляєш через 20 років?
3.Яку основну мету ти переслідуєш в житті?
4.Який в тебе характер?
5.Твій улюблений предмет в школі?
6.Чи багато в тебе товаришів?
7.Чи сваришся ти з батьками і з якого приводу?
8.Твоя улюблена пісня?
9.Які якості в людині ти цінуєш найбільше всього?
10.Чи ти любиш займатися у вільний час?
11.Чи часто ти сваришся?
12.Чи вмієш ти малювати?
13.В які ігри тобі подобається грати?
ЦЕ Я!
Вожатий голосно задає питання, а та дитина, яка відносить його до себе, відповідає: «Це я!»Вожатий задає як серйозні питання, так і смішні. Наприклад:
Хто прокинувся сьогодні в кімнаті першим?
Хто любить собак?
Хто народився в рік мавпи?
Хто любе читати фантастику?
А МИ ВВАЖАЄМО ТАК…
На початку вечірнього збору вожатий розподіляє дві групи(розподіл по кольорам, геометричним фігурам, малюнкам). Потім пропонує дітям обговорити день в групах.Наприклад:
-Що гарного сталося за сьогоднішній день?-Що було не так? Чому?Що з цим робити, як можна було зробити по другому? І т.д.Після обговорення в групах(5-7хв.)від кожної групи виступає один представник. Група може доповнювати.Можна запропонувати кожній групі окремий проміжок дня. Одна обговорює ранок, друга-день,третя-вечір і т.д.В кінці вечірнього збору підводяться підсумки всього дня. Накреслюються шляхи вирішення з явившихся проблем. Вся інформація фіксується на дошці або листі ватману як послання загону на наступний день.
V. Пам'ятки з техніки безпеки
1.Оздоровчий табір діє на підставі  власного статуту, затвердженого  його засновниками. В таборі діє свій розклад дня,  виконання якого для дитини є  обов’язковим .
2. У таборі,  з урахуванням  вікових особливостей та інтересів дітей,  створюються загони.

3.  Під час знаходження у оздоровчому таборі учень повинен слідкувати за  особистою гігієною, у разі погіршення самопочуття,  необхідно негайно звернутися до чергового лікаря.
.4. Забороняється під час відпочинку пити воду з відкритого водойму, розпалювати багаття, купатися без дозволу вихователя в місцях, не пристосованих для цього.
5. Учень повинен знаходитися на території табору, виходити за огорожу дозволяється тільки з дозволу та під контролем вихователя.
6.  При знаходженні  вибухонебезпечних та незнайомих предметів, зброї - не торкатися і не зрушувати їх з місця. Про  місце знаходження  терміново повідомити  адміністрацію табору.
7. Учень зобов’язаний  дбайливо ставитись до природи, пам’яток історії, культури, брати активну участь в суспільно-корисній роботі.
8.  У разі порушення учнем питань особистої дисципліни,  керівництво табору повідомляє про це управління освіти.


НАЗВИ ЗАГОНІВ

“Адреналін”
Девіз
Дуже гарний наш девіз
Зветься він “Адреналін”
З нами час ви проведете
Гарних друзів тут знайдете!
Речівка 
Ми скажем всі,
Ми скажем дружно:
“Хай буде мир,
Хай буде дружба!
Ми адреналінчики
Відважні та смілі
Будем старатись
У кожному ділі!”

***
“Ананаси”
Девіз 
Ананаси – дружність
Ананаси – сила!
Ананаси малі діти,Переможці миру!
 Речівка 
Дзвін шабель, пісні, походи
Воля соколина
Тихі ліси, ясні води, -Це все наші ананаси.

***
“Бешкетники”
Девіз 
У бешкетників закон:
Порядок, дружба, спорт,Здоровий сон.
 Речівка 
Ми веселі, жартівливі,Любимо пісні і сміх.Свою радість на дозвілліДілим порівну на всіх!

СЦЕНАРІЇ
1. Новорічний сценарій
2. Казка про Ксеню і 12 місяців
3. Бомбезний новорічний сценарій
4. Сценарій до свята 8 Березня
5. Сценарій свята до Дня Матері
6. День захисту дітей
7. Свято дитинства
8. Свято до Дня захисту дітей
9. Сценарій свята до дня Перемоги
10. Сценарій до дня Гумору
11. Святковий сценарій до Дня Учителя
12. Святковий сценарій до Дня вчителя
13. Сценарій вечора до Дня вчителя
14. Сценарій "Свято Букваря"
15. Сценарій свята для початкової школи "Святий Миколай"


ВІКТОРИНИ
1. Найрозумніший. Вікторина для учнів 1-4 класів
2. Вікторина "Я у світі не один, що я знаю про тварин"
3. Вікторина "В моєму серці Україна"
4. Фруктово-овочева вікторина для дітей "Дари осені"
5. Вікторина "Що ти знаєш про козаків?"
6. Географічна вікторина "Чи готовий ти подорожувати?"
7. Дитяча вікторина "Що ти знаєш про тварин?"
8. Дитяча вікторина "Молодь обирає здоров'я"
9. Математична вікторина для дітей
10. Книжкова вікторина для дітей
11. Вікторина "Математичний калейдоскоп"
12. Гра-вікторина "Я і Україна"
13. Географічна гра-вікторина для дітей
14. Літня вікторина "Морями та океанами"
15. Казкова вікторина для малят

Немає коментарів:

Дописати коментар

7  простих способів зробити кожен урок цікавим та корисним  1.Потоваришуйте з учнями. 2.Ніколи не переказуй того,що можна прочитати у пі...